fbpx

Motor Tuning

Stage 1

Het optimaliseren van het verbrandingsproces. Lees meer op Wat is chiptuning.


€250
Stage 2

- Het verder optimaliseren van het verbrandingsproces. Lees meer op Wat is chiptuning.
- Uitgebreid met modulaire aanpassingen in het motormanagement systeem. Informeer naar de mogelijkheden.

€350

Automaat / DSG Tuning

Stage 1

De schakeltijden verlagen in alle standen (Drive, Eco, Sport, Manueel).

€349(icm chiptuning 249)
Stage 2

- De schakeltijden verlagen in alle standen (Drive, Eco, Sport, Manueel).
- Aangepaste toerentallen voor de schakelmomenten, voor alle versnellingen in alle standen.
- Eventueel uitgebreid met modulaire aanpassingen, informeer naar de mogelijkheden.

€400

Opties

Indien er geen Chiptuning word afgenomen, word er soms eenmalig 75,- opstartksoten in rekening gebracht. Deze opties hebben een sterretje * achter de prijs.

Pops & Bangs / Crackle map / Burbles

€175

Topsnelheid begrenzer verwijderen

€100

Anti Lag, NLS, ME7/MED9

€200

Aanpassen Cylinder on Demand

€149

Launch Control activeren

€150

Max toerental hoger/lager instellen

€125

Diagnose en oplossen van DTC / foutcodes

Indien er geen Chiptuning word afgenomen, word er soms eenmalig 75,- opstartksoten in rekening gebracht. Deze opties hebben een sterretje * achter de prijs.

Uitlezen , advies & foutcodes uitschrijven(gratis bij het afnemen van een andere dienst)
€25
DPF – Diesel Partikel Filter - Roetfilter verwijderen
€225*
EGR – Exhaust Gas Recirculation verwijderen
€125*
Decat – Catalysator wegschrijven
€149
AdBlue wegschrijven
€100*
MAF – Mass AirFlow - Luchtmassa meter wegschrijven
€100*
O2 – Zuurstof sensor wegschrijven
€125*
Start / Stop systeem VAG/BMW/Renault uitschakelen
€75*
section-b0c4038

Vragen Kijk hier

In principe wel, maar de winstmarges zijn zo klein op een ongeblazen motor(zonder turbo) dat wij het sterk afraden. De grootste winstmarges vallen te behalen bij motoren met een turbo, tot wel 15% vermogenswinst!

STAGE 1 — Tuning is veilig. De prestaties van de auto worden geoptimaliseerd binnen de veiligheidsmarges van de auto en er worden geen grenzen van de onderdelen overschreden. Er wordt dus rekening gehouden met de capaciteiten van de auto volgens fabrieksopgave. Je auto wordt vooraf uitgelezen om te bepalen of het verstandig is om verder te gaan. Je wordt geïnformeerd over de uitkomsten en beslist zelf over het vervolg. Veiligheid en duurzaamheid staan bij ons altijd voorop.

STAGE 2 — In Stage 2 tuning worden er naast de tuning in Stage 1, ook bepaalde veiligheidsgrenzen van de auto verlegd of genegeerd. Bijvoorbeeld het verhogen van de maximale turbodruk of het negeren van foutmeldingen. Vanzelfsprekend neemt dit risico's met zich mee en gaat dit meestal hand in hand met fysieke aanpassingen aan de auto om deze risico's op te vangen. Stage 2 tuning doen wij alleen op eigen risico.

Is dit de eerste keer dat je je auto wilt laten tunen? Probeer dan eerst Stage 1. De meeste mensen zijn hier meer dan tevreden over en hebben geen behoefte aan de risico’s in Stage 2 die het rijplezier kunnen beïnvloeden.

STAGE 3 — Bij Stage 3 tuning worden er onderdelen vervangen om de prestaties van de auto naar een nieuw niveau te tillen. Zoals een grotere turbo of andere injectoren. Wij doen niet aan Stage 3 tuning.

OM Tuning garandeert een hoogwaardige dienstverlening, wij geven 1 jaar garantie op de software. Daarnaast kun je 1 jaar lang terecht bij ons voor het uitlezen van je auto bij foutmeldingen en advies daarover. Zonder kosten.

In theorie zou het brandstofverbruik gunstiger uit moeten vallen, omdat het nou eenmaal minder moeite kost om op gang te komen, maar de praktijk wijst uit dat de extra vermogen na stage 1 chiptuning maar al te graag wordt benut. Dit zal nadelig uitpakken voor je verbruik. Indien er de zelfde rijstijl als voorheen wordt aangehouden dan zal de verbruik gunstiger zijn.

Volkswagen, Audi, Seat en Skoda

– Gemiddeld duurt een stage 1 chiptuning 1 uur tot ca. 1.5 uur
– Stage 1+ en Stage 2 duren langer, omdat er dan meerdere vermogenruns worden uitgevoerd op de testbank.

– DSG Tuning neemt ongeveer evenveel tijd in beslag als stage 1 chiptuning

BMW, Mercedes en Mini

Het aanpassen van de motormanagement-software op de bovengenoemde merken duurt doorgaans langer dan de gemiddelde auto, hier zal bij het maken van een afspraak op gewezen worden.

nl_NLDutch